Prodej nemovitosti je běh na velmi dlouhou trať, nicméně s dobře promyšleným plánem můžete maximalizovat své šance na úspěšný a rychlý prodej za tu nejlepší cenu. Co během prodeje realizovat? Čemu se naopak vyhnout? A na co při přípravě nezapomenout? Připravili jsme si pro vás 10 klíčových kroků, jak správně připravit nemovitost k prodeji a zaujmout tak budoucího kupce.
Důkladný úklid
Správná příprava začíná čistým prostředím. Důkladný úklid interiéru či oken, případně tepování koberců a přemalování stěn může v mnohém opravdu pomoci.
Odstranění svých osobních věcí
Pokud máte pro svou nemovitost vhodného kupce, bude zapotřebí mu představit, jak by ve vámi prodávaném domě či bytu mohl v budoucnu žít. Je proto nutné odstranit během prodejní fáze všechny své osobní věci – fotografie, dekorace a další osobní předměty, které mohou odvrátit pozornost vašeho kupce.
Drobné opravy
Už nadále neoddalujte jakékoliv malé úpravy, ideální čas na výměnu žárovky či promazání vchodových dveří je právě teď. Interiér vašeho objektu musí být v naprostém pořádku. Zároveň tak ukážete potenciálnímu budoucímu majiteli, že se o objekt pečlivě staráte.
Nová barva v interiéru
Stará, ošoupaná a vybledlá omítka bohužel taky nepůsobí nikterak vhodným dojmem. Zkuste svůj interiér přemalovat! Zvolte neutrální barvu v interiéru – čerstvá bílá barva na stěnách je v tomto případě tou nejlepší volbou!
Profesionální fotografie objektu
Kvalitní fotografie vašeho objektu jsou stěžejním prvkem pro správnou inzerci a úspěšný prodej vašeho domu či bytu. Přípravu se nevyplatí podcenit! Nafoťte svou nemovitost za pomoci profesionálního fotografa, který zachytí všechny podstatné prvky v tom nejlepším úhlu.
Osvětlení v interiéru
Během fáze příprav se snažte svůj interiér co možná nejvíce nasvítit příjemným denním světlem. Odstraňte přebytečné závěsy a roztáhněte žaluzie. Menší tip od zkušeného prodejce – věděli jste, že zrcadla dokáží opticky zvětšit menší interiérové pokoje?
Úprava zahrady a exteriéru
Tento bod se samozřejmě týká pouze majitelů objektů, které zahrady a předzahrádky u svého objektu mají. Je důležité tedy myslet na první dojem! Udělejte tedy potřebné designové a stylistické úpravy ve vašem vkusném exteriéru.
Home staging
Magické slovní spojení, za kterým lze schovat mnohé činnosti. V jádru věci je ale home staging samotnou komplexní přípravou k prodeji – od počátku až do úplného konce. Dbejte během přípravy na to, aby byl váš interiér vkusný, útulný a pro potenciální kupce opravdu atraktivní!
Dokumentace k nemovitosti
Zapomínat se nesmí ani na administrativní část prodeje. Buďte při prodeji vašeho objektu co možná nejvíce transparentní. Seznamte zájemce se všemi dokumenty, které se k vašemu objektu vztahují. Budoucí zájemce o koupi bude zcela jistě zajímat, jak velké budou provozní náklady, případně jaké další povinnosti spojené s vaším objektem na ně budou čekat.
Efektivní marketing
Nepodceňte sílu dnešního online světa. Pro správnou a dobře uchopenou inzerci je třeba využít vícero kanálů – kromě webových stránek realitní kanceláře je vhodné inzerát umístit na sociální sítě, případně přímo na externí realitní portál, anebo rovnou ve formě atraktivního newsletteru. Je důležité, aby vaše prodávaná nemovitost byla vidět!
Jsme realitní kanceláří s moderním pojetím inzerce. Využíváme různé metody vhodné k inzerci nemovitostí, dbáme především na přání našich klientů a snažíme se vaši nemovitost prodat rychle, spolehlivě a bez zbytečných průtahů.